perjantai 18. tammikuuta 2013

Lääkärikäyntejä.

Heipparallaa!
Eli mun aamu alko sillä, että olin lääkärin vastaanotolla päijät-hämeen keskussairaalassa, ja tuomiona tuli, että joudun puolen vuoden sisään uuteen leikkaukseen. Mähän olin leikkauksessa elokuussa 2012, kun multa poistettiin fibrooma, eli hyvänlaatuinen kasvain oikeasta rinnasta. Ja nyt joudun sitte samasta asiasta uuteen leikkaukseen, ärsyttää vaan kun on samassa rinnassa, niin kohta on vain pelkkää arpea täynnä :D No ehkä niiden kanssa sitte oppii elämään, pääse ainakin tosta kivusta eroon.
Mietin vähän aluksi, että jaanko tätä asiaa teidän kanssa, mutta tulin siihen päätökseen, että monet muutkin kertovat avoimesti leikkauksistaan, jotka tehdään esimerkiksi jalkaan tai käteen. Joten miksen mäkin voisi asiasta kertoa, vaikka mun leikkaus satutaankin tekemään vähän "siveellisempään" paikkaan, eli rintaan.
Ei ole siis mun arpi, siitä kuvia en ala levittelemään :D Mutta mulla suurinpiirtein samanlainen, vähän punasempi vaan.
Mut kyllä toiselta lääkäriltä tuli sitten hyviä uutisia! Hilde oli siis tänään eläinlääkärissä kuvattavana, ja murtumaa ei onneksi ollut, niin kuin oltiin omistajan kanssa pelätty. Jalasta löytyi "vain" joku ongelma luunkalvossa, en muista tarkkaan mikä se oli. Nyt vielä viikko lepoa ja sen jälkeen jalan pitäisi olla kunnossa, jos vaikka silloin pääsee taas kunnolla menemään. Ja saatiin sieltä vielä hyvänkuuloset hoito-ohjeet siihen riviin, joten nyt kaikki alkaa sujua, ihanaa :) Uskon, että tää viikko menee nopeesti, olin jo odottanut monen kuukauden lepoa. I'm so happy.

Kävin kirjastossa eilen lainaamassa jotain kirjoja iskälle, ja itselleni mukaan tarttui myös kaksi kirjaa. Tina sederholm - Ratsasta paremmin, huippuopettajan 30 täsmäharjoitusta ja Mary Wanless - Mielekästä ratsastusta, innovatiivisia oppimisstrategioita ratsastuksen perustaitoihin.

Tota Tina Sederholmin kirjaa oon kerennyt jo lukemaan jonkun verran, ja se vaikuttaa ainakin tosi hyvältä. Kirjaa on mukava lukea ja siinä on paljon havainnollistavia kuvia. Siinä on ihan konkreettisia harjotuksia, mitä aion heti harjoitella Hilden kanssa, kunhan se tulee kuntoon. Ehkä näiden harjoitusten kautta meidän yhteistyö alkaa pelaamaan paremmin ja saan muutenkin vinkkejä, miten kehittyä paremmaksi ratsastajaksi. Mary Wanlessin kirjaa oon kerennyt vaan silmäilemään, mutta sekin vaikuttaa ihan hyvälle. Siinä on vähemmän kuvia ja muutenkin vähän tylsemmän oloinen, mutta uskon, että siitä saa paljon hyötyä irti. En ole koskaan opiskellut ratsastusta kirjan kautta, mutta katsotaan nyt, mitä tästä tulee. Ainakin on ihan mielenkiintoinen kokemus. Ja voin teille kertoa sitten kun olen nuo lukenut, että kannattaako noita käydä lainaamassa, mutta mulla on ainakin hyvä kutina molemmista.
Mutta nyt meen jatkamaan mun viikonloppua leffojen, teen ja herkkurahkan pariin ja ehkä anoppilaankin huomenna eksytään, hyvää viikonloppua teille kaikille yhdeksälle lukijalleni!

Tää oli kirjoitettu meidän kirjaston vessan seinään.

Tossa teille lyhyt lause pohdittavaksi, mun mielenkiinnon se ainaki herätti vessassa istuessani :D


2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. hieno ulkoasu ja kiva blogi! :)

    http://evskukka.blogspot.fi/

    VastaaPoista