tiistai 8. tammikuuta 2013

Kaikki meistä on istunu reunalla

Moikka!
Tänään oli vuorossa Hilden liikutus ja hoito pitkästä aikaa, viikkoon en ollut käynyt. Mun kaveri tuli pitämään mulle tuntia, ja se on mun mielestä tosi kivaa kun kuulee ulkopuolisenkin kommentteja. Tarkoituksena oli mennä ilman satulaa ja hioa mun omaa tasapainoa, se kun ei ole maailman parhaasta päästä.
Tallille päästyämme haimme Hilden sisään ja hoidimme sen mahdollisimman nopeasti, että oltais päästy vielä valosan aikaan menemään. Hildellä oli hirveä kiire kentälle ja sen takia jäin seisomaan tallin pihaan ja rauhoittelemaan sitä, että se oppis ettei ole kiire mihinkään. Kentälle kun päästiin niin Hilde rauhottu ihan kokonaan, niinku aina. Muutaman kierroksen kävelin itsekin ja kokeilin minkälainen pohja oli, ja siihen oli tullut lumi päälle, mutta kuitenkin alin kerros oli vähän jäässä niin hirveän kovaa vauhtia ei pystytty menemään. Kaveri sitten punttas mut selkään ja siitä se alkoi.

Aluksi mentiin vaan ympyröitä ja voltteja, että Hildestä tulisi rennompi  ja kuuliaisempi, mutta aina ku se vähän rentoutui, niin keskittyminen herpaantui. Kentän ulkopuolella tapahtuu välillä aika paljonkin, niin Hilde jää katselemaan niitä ja silloin keskittyminen herpaantuu. Välillä kuitenkin mentiin ihan hyviäkin pätkiä ja sain kaveriltakin vähän kehuja :) Kun oli aika siirtyä raviin, mua jännitti tosi paljon. Kuten sanoin, mun tasapaino ei ole parhaimmasta päästä ja mua pelotti pysynkö selässä. Ekoina kertoina menin vain ihan lyhyitä pätkiä ravia, ja pari kertaa meinasinkin humpsahtaa alas. Kuitenkin koko ajan mun tasapaino parani, ja muutaman kerran oli ihan hyvä fiiliskin selässä! Vaikka mun istunta ei ollut mistään parhaimmasta päästä ravissa, niin Hilde käyttäytyi hyvin, niin ku aina. Sen jälkeen kun olin vähän rauhoittunut selässä, siirryin keskiympyrälle ja tein aina ravi-pysähdys-ravi. Aina se ei kuitenkaan onnistunut, vaan muutama käyntiaskel tuli väliin.
Tästä jäi kuitenkin ihan hyvä fiilis, sain itsestäni rennomman selässä ilman satulaa ja tästä on hyvä jatkaa! Hilde on ennen aina pelännyt traktoreita ja muita vastaavia isoja autoja, mutta tänään käveltiin traktorin vierestä ja se oli tosi rauhallinen, ei reagoinut oikeastaan mitenkään. On siitä tullut vaan koko ajan varmempi ja parempi, ja itsestäni siitä samalla :)

Anteeksi kuvien laatu, pimeä vähän yllätti ja senkään takia ratsastuskuvista ei tullut hyviä niin en viitsi laittaa näytille. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti